XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
Hala ere, Konstituzioaren aldetik begiraturik,
Kontzeptu horren barruan sar daitezke Lehen Tituluan sagaraturik dauden eskubide-kategoria desberdinak.
Bestalde
Horregatik erabiltzen da
Zernahi dela ere,
Esanahi zabal eta teknikoki hain zehatza ez den batean, ondasun juridiko jakin bati lerruna ematen dioten Lehen Tituluko arau material guztiak sar daitezke
Bigarren esanahi, hertsiago eta teknikoki zuzenago, batean, Lehen Tituluko eskubideak ez dira denak
Kategoria horretatik kendu beharra dago Hirugarren Atalburu osoa, zeinak, bere izendapenak berak dioenez (
Beste era batera esanda,
Lehen Atalburuari dagokionez, aurretiaz esan den bezala, benetan hor ez da oinarrizko eskubiderik erregulatzen, baizik eta eskubideok egikaritzeko baldintzak arautzen dira; hala ere, lehendik ere esana dugu, ezen oinarrizko eskubideak egikaritzeko baldintza horietako batzuk, izan, benetako eskubide subjektibo direla (asilo-eskubidea, kasu).
Hortik atera daitekeen konklusioa da, beraz. KEko 14 eta 38 art.etan aitortzen diren eskubideak bakarrik kalifika daitezkeela hertsiki oinarrizko eskubide bezala, nahiz eta terminologia hau, batzuetan eta teknikoki oker bada ere, printzipio gidariei ere aplikatzen zaien.
Guztiarekin ere, eta bestalde, gogotan eduki behar da, ezen aipatu manamendu horietako edukin guztiek ez dituztela oinarrizko eskubideak jasotzen.
Pertsonaren ahalmen subjektiboak aitortzearekin batera, badira beste arau batzuk ere propioki oinarrizko eskubiderik aitortzen ez dutenak baizik eta eskubideon erregulazioari erregela osagarri batzuk ezartzen dizkiotenak.
Adibidez, arau batzuek manamenduak ematen dizkiote legegileari (KEko 20.3 art.ak, adibidez); beste batzuek garantia erakundetarrak arautzen dituzte, ordenamenduan erakunde jakin baten existentzia eta errekonozimendua segurtatuz (KEko 36 art.ak, besteak beste).